bk

TRIGON Electronica
 Fejlesztő és Szolgáltató KFT.   

Kezdőlap. Események. Termékek. K + F. Rólunk. Pályázatok. Galéria. Letöltések. Kapcsolat. bk2
2019-1.1.1-PIACI-KFI-2019-00303

Kedvezményezett neve:

DUNA AUTÓ Kereskedelmi és Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság (Konzorciumvezető)
ÓBUDAI EGYETEM (konzorciumi tag)

TRIGON Electronica Fejlesztő és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (konzorciumi tag)

Projekt azonosító száma: 2019-1.1.1-PIACI-KFI-2019-00303

Projekt címe: „Konvencionális hajtású kishaszonjárművek számára pótlólagosan is beépíthető vonóerőösszegző hibrid hajtási rendszer kutatás-fejlesztése, a mintarendszer megtervezése, laboratóriumi és valós üzemi tesztek első szakaszának megvalósítása”

A támogatás összege: 975 162 080, - Ft

A támogatás mértéke: 61,336277%

A Projekt tartalmának bemutatása: A projekt a járműközlekedés azon globális problémájára kíván alkalmazható alternatívát létrehozni, amely szerint a belsőégésű motoros, fosszilis energiát használó járműhajtás által okozott ökológiai lábnyomot csökkenteni szükséges. A megoldás legyen költséghatékony, az “E-hajtóegység” sorozatban gyártható és szakműhelyben utólag is beépíthető legyen a megcélzott járműkategória egyedeibe. Cél, hogy a közlekedési viszonyoktól függően minimum 5-10%-kal csökkenjen a fosszilis energiafelhasználás. A projekt megoldást kíván adni merev tengelyes és független felfüggesztésű járművek számára is. Cél az E-mobilitás bővülő elterjedése, a fejlesztések eredményeként olyan technológia és megvalósítás jut felszínre, mely segítségével az E-hajtás pótlólagos beépítésével és hagyományos hajtáshoz való illesztésével hibrid hajtási rendszerűvé válik a jármű. Jelenleg az alternatív gépjárműhajtás elterjedése lassan halad a piacon. Ezek az alternatív hajtási rendszerek (beleértve az energiatárolás és a töltés problémáit) ár-érték arányban nem vonzók a piacon. Célunk az, hogy egy kedvezőbb árfekvésű megoldást hozzunk létre, amelyet a Duna Autó saját szakműhelyében tud alkalmazni, így egyfelől a konzorcium hozzájárul az alternatív járművek számának gyarapodásához, másfelől az E-hajtásoknál alkalmazott akkumulátorméret (kapacitás) és töltés problémáját is kezeli. A projekt eredménye, hogy létrejön egy új technológia, eljárás, mintadarab és annak laboratóriumban és tesztjárműben történő vizsgálata, minősítése. Célunk az, hogy a tesztelhető járműbe épített kivitelt létrehozzuk, és a tesztjárművel 10.000 km futásteljesítményt érjünk el. A konzorciumi tagok együtt végzik az ipari kutatást, amelyen belül kialakul a megtervezhető jogtiszta, újszerű és korszerű hajtóegység. A TRIGON megtervezi a kísérleti hajtóegységet, az Óbudai Egyetem pedig a laboratóriumi tesztberendezést. Mindhárom konzorciumi tag részt vesz a laboratóriumi tesztelésben. Ezt követően a Duna Autó járműbe építi a kísérleti rendszert. A tagok elvégzik a rendszerintegrációt. A tagok vállalt feladataik elvégzésére képesek, ezt korábbi, hasonló jellegű fejlesztéseiknél bizonyították. Az Óbudai Egyetem Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kara vesz részt a projektben. A TRIGON mintegy 15 éve alternatív hajtástechnológiák és hajtóegységek kutatás-fejlesztésével foglalkozik és e téren számos találmánnyal rendelkezik. A forgalomban lévő, ill. kapható kishaszonjárművek elsődlegesen konvencionális hajtásúak. Emiatt tervünk az, hogy olyan eljárást és megoldást dolgozunk ki, amelyben új, vagy akár használt járműben is a hajtáslánc átalakítható legyen hibriddé. A megoldásnál figyelembe vettük az árérzékenységet és ezért egy olyan javaslatot dolgoztunk ki, amely elfogadható áron beépíthető a meglévő járműbe. Az eladható volumen mértéke függ az ártól és az átalakítást eredményétől (megtérülésétől). Az elvi megoldást megtaláltuk, most annak fenntartható megvalósítását szeretnénk elérni.

A Projekt tervezett befejezési dátuma: 2023.12.31.