bk

TRIGON Electronica
 Fejlesztő és Szolgáltató KFT.   

Kezdőlap. Események. Termékek. K + F. Rólunk. Pályázatok. Galéria. Letöltések. Kapcsolat. bk2
2019-1.1.1-PIACI-KFI-2019-00311

Kedvezményezett neve:  

TRIGON Electronica Fejlesztő és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

A projekt azonosító száma: 2019-1.1.1-PIACI-KFI-2019-00311

Projekt címe: „Elektromos, független kerékhajtási rendszer, differenciál (nyomatékkormányzási) vezérléssel, elsősorban de nem kizárólagosan könnyű járművek számára.”

A támogatás összege: 102 400 000 Ft

A támogatás mértéke: 69,42 %

A projekt összköltsége: 147 500 000 Ft

A Projekt tartalmának bemutatása:

A projekt az alternatív járműhajtás területére összpontosul. Az elmúlt években a járműiparban jelentős innovációs folyamatok indultak meg az alternatív hajtásláncok terén. Elektromos, mild-, és full hibrid, hidrogén stb. meghajtási megoldások jelentek meg annak érdekében, hogy a belsőégésű motorok kedvezőtlen tulajdonságait (elsősorban a károsanyag-kibocsátást) részben, vagy teljesen kiküszöböljék. Az innováció leginkább a személyautók piacán volt jelentős. Jelen projektünkben egy olyan elektromos hajtástechnológiát és annak laboratóriumban tesztelhető munkapéldányát kívánjuk létrehozni, amely magas intelligenciával rendelkezik, és egy fontos eleme lehet nemcsak a jelen, hanem a jövő járművének is.

Az iparágban nagyon sok, hasonló célú fejlesztés indult és jelenleg is folyik. Az eredmények igen széles skálán mozognak. Vannak olyan eredmények, amelyek az „érdekes”, vannak olyanok, amelyek a „működő” kategóriába tartoznak, vannak olyanok, amelyek a jelenlegi technológia szintjét elérik, és vannak olyanok, amelyek megfelelnek a járműhajtás fejlesztés jövőbemutató elvárásainak. Jelen projektünk ide sorolható. A megoldásunkhoz legjobban a kerékagyhajtások hasonlítanak. Mi az agyhajtások legnagyobb hátrányát küszöböljük ki (nem növekszik a rugózatlan tömeg) és a megszokott megoldáshoz képest magasabb intelligenciájú vezérlőrendszerrel látjuk el.

A hajtási rendszer lényege, hogy az egy tengelyen lévő 2 db kerék meghajtását mechanikus differenciálmű nélkül oldjuk meg úgy, hogy a kerekek meghajtása egymástól függetlenül történik, de a hajtási viszonyokat egy computer szabályozza. Így megvalósítható az ún. elektronikus differenciálhajtás.

A projekt kezdési időpontja: 2020. január 01.

A projekt tervezett befejezési dátuma: 2022. március 31.