TRIGON Electronica
Fejlesztő és Szolgáltató Kft.

Kedves Látogató!
Az oldal folyamatos fejlesztés alatt áll, munkatársaink folyamatosan töltik fel a friss információkat. Abban az esetben, ha nem találja, amit szeretne, keresse cégünket a megadott elérhetőségek valamelyikén!

 


GINOP-8.3.1-16

Kedvezményezett: Trigon Electronica Kft.
A Beruházás tartalmának rövid bemutatása: Thermosokk tesztberendezés beszerzése
Kölcsön összege: 24.750.000 Ft


GINOP-2.1.2-8-1-4-16-2017-00041

Projekt címe: Új generációs full automata működésű, elektronikusan szinkronizált alternatív meghajtású járművek főhajtóművének kutatás-fejlesztése és haszonjárművekben alkalmazható mintadarab kifejlesztése, tesztelése
Kedvezményezett: Trigon Electronica Kft.
Szerződött támogatás összege: 60.500.000 Ft
Kölcsön összege: 38.500.000 Ft
Támogatás mértéke: 55%
Megvalósítás időtartama: 2018. július 31. – 2020. június 18.

Projekt rövid összefoglalója:
A projekt keretében megépítettük és teszteltük egy olyan új generációs, full automata hajtóegységet tartalmazó rendszer prototípusát, amely alkalmas utólagos járműbe történő beépítésre. A rendszert beépítve, a funkciói révén, a mai kornak megfelelő energiahatékony járművet kaphatunk. A kétmotoros, két előtéttengelyes elektromos hajtóegység négy fő egységből áll. A hajtóegység erőforrását 2 db Parker GVM 210-300 DWP típusú állandó mágneses szinkron villanymotor adja. A villanymotorok egymással közvetlen mechanikus kapcsolatban nem lévő, 1-1 tengelyen keresztül hajtják a hajtóegység két előtéttengelyes sebességváltó részét, oldható, egytárcsás, száraz tengelykapcsolón keresztül. A két előtéttengelyes sebességváltó fokozatainak kapcsolásáért a hajtóműbe integrált fokozatkapcsoló elektro-pneumatikus aktuátor felel. Az oldható tengelykapcsoló működtetését hidro-pneumatikus aktuátorok biztosítják. A hajtóegység tisztán elektromos kivitelű.


GINOP-1.1.1-18-2018-00001

Projekt címe: Salgótarjáni ipari inkubációs központ kialakítása
Kedvezményezett: Trigon Electronica Kft.
Szerződött támogatás összege: 216.000.000 Ft
Támogatás mértéke: 70%
Megvalósítás időtartama: 2019. január 30. – 2021. december 22.

Projekt rövid összefoglalója:
A projekt keretében vállaltunk egyfelől olyan általános inkubációs szolgáltatások nyújtását, amely minden piacorientált vállalkozás alapításához és működtetéséhez szükséges, másfelől olyan technológiai inkubációs rendszer létrehozását és működtetését, amely Salgótarján és térsége számára szükséges és fontos lehet a tudásalapú jövőipar megteremtéséhez. Áttekintettük a létező különféle típusú hazai és nemzetközi inkubációs rendszerek működését, és arra a következtetésre jutottunk, hogy kompetenciaalapú, a térség adottságaiba ágyazott és a Kormányzat kiemelt támogatását élvező iparágakban történő fejlődést előmozdító, speciális inkubációs rendszert hozunk létre, amely hazánkban egyedi, mondhatni mintaértékű projekt. Innovativitása abban rejlik, hogy a projekt részeként olyan „Ipari inkubációs központot” hoztunk létre, amelyben a létrehozó vállalat tevékenységi köréhez kapcsolódó inkubációt folytat annak minden fontos elemével együtt. A korszerű új építésű épített infrastruktúrán túl modern technológiai berendezéseket telepítettünk, amelyek egy része már a TRIGON Electronica Kft működésének eddigi eredményeként létrejött, másik részét pedig e projekt keretében szereztük be. A tárgyi feltételeken túl összeállítottunk egy 11 füzetből álló szakmai tájékoztató anyagot, melyet az inkubációban résztvevők megismerhetnek, ill. felhasználhatnak a további tevékenységük során. Az elméleti anyag mellett szakmai támogatást biztosítunk a saját ötleteik megvalósításához, de lehetőséget biztosítunk arra is, hogy a vállalkozni kívánó tehetséges személyek az Inkubátorházat működtető Társaság által biztosított know how-t üzleti célokra felhasználhassák. A projekt sikeresen megvalósult, az „Ipari inkubációs központ” megépült, melyre a használatbavételi engedélyt megkaptuk.


GINOP-2.2.1-18-2018-00002

Projekt címe: „Zöld” hibrid gépjármű hajtástechnológia kutatás-fejlesztése autóbuszok és más haszonjárművek számára. Mintarendszer megtervezése és legyártása, valamint laboratóriumi funkcionális tesztek elvégzése
Konzorciumvezető: Csatári-Plast Kft.
Konzorciumi partnerek: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Trigon Electronica Kft.
Szerződött támogatás összege: 220.835.818 Ft
Támogatás mértéke: 71,9592%
Megvalósítás időtartama: 2019. január 3. – 2022. július 31.

Projekt rövid összefoglalója:
Napjainkban gyorsuló ütemben terjednek a különböző alternatív gépjárműhajtások. A gyakorlatban legnagyobb alkalmazási területet az elektromos és a hibrid hajtástechnológiák fedik le. Általánosságban elmondható, hogy az alternatív gépjárműhajtási eljárásokat a permanens fejlesztés jellemzi, ennek ellenére a kívánt ütemű elterjedést gátolja, hogy az egyes komponensek korszerűsége, megfelelősége csak részben alkalmas a XXI. század mobilizációs igényeinek teljesítésére. Az elektromos hajtásoknál a legnagyobb problémát az energiatárolók jelentik, melyek rendkívül drágák, nagy tömegűek és a feltöltési idejük viszonylag hosszú. A hibrid rendszereknél lényegesen kisebb kapacitású akkumulátorcsomagot lehet alkalmazni, de az előforduló esetek többségében a gépjármű hajtásában túlságosan nagy részt képvisel a konvencionális erőforrás részaránya. Kívánatos lenne a jármű meghajtóegységének energiahatékonyságát növelni, hogy egységnyi energiamennyiséggel nagyobb hatótávolság legyen elérhető. Ez a projektünk célja. A lényeg, olyan hibrid technológia előállítása, amelyben ki lehetne használni az elektromos hajtások előnyeit, elkerülve annak hátrányait, valamint a rendszerből ki lehetne zárni a konvencionális belsőégésű motort mint jelentős környezeti terhelés okozóját. A megvalósítani kívánt megoldásunk lényege, hogy a járműhajtást olyan kétkomponensű nyomatékforrásból nyerjük, melyek közül egyik sem származik belsőégésű motorból. Indulásnál a nagy indítónyomatékot hidrosztatikus hajtás biztosítja, mely a lehető legjobb hatásfokkal képes ezt egy bizonyos sebességhatárig és távolságig megvalósítani úgy, hogy a hajtóenergiát kizárólagosan a fékezési veszteségi energiák visszanyeréséből kapja. A jármű főhajtását azonban E-hajtómű biztosítja. Fékezéskor elsőként a hidraulikus tárolókat töltjük fel, azt követően pedig az elektromos akkumulátorokat. Így a leghatékonyabb energia-visszanyerést érjük el. Projektünk a gondolattól a laboratóriumi tesztelések befejezéséig tartó innovációs láncot öleli át.


EKPPF/225-5/2020-ITM-SZERZ

Projekt címe: Valós üzemi körülmények között tesztelhető E-hajtású városi autóbusz létrehozása, tesztelése
Konzorciumvezető: Trigon Electronica Kft.
Konzorciumi partnerek: BKV Vasúti Járműjavító Kft., Óbudai Egyetem
Szerződött támogatás összege: 88.680.000 Ft
Támogatás mértéke: 60%
Megvalósítás időtartama: 2020. január 1. – 2022. december 31.

Projekt rövid összefoglalója:
A projekt célja a magyar autóbuszgyártás és az elektromobilitás programjának támogatása magyar fejlesztésű és gyártású elektromos hajtóegységek beszállítása révén. A projekt közvetlen célja elektromos hajtású busz megépítése és üzemi tesztelése. Az új hajtás „lelke” a TRIGON által létrehozott, kísérleti darab szinten meglévő TWIN E-DRIVE hajtóegység, ahol két együttműködő elektromos motor az eredő hajtási hatásfokot a legmagasabb tartományba tartja, majd egy speciális nyomatéktranszformációs láncon keresztül vezetve juttatja el a hajtónyomatékot a hajtott kerekekig mechanikus nyomatéktranszformációs láncon keresztül.


EKPPF/287-4/2020-ITM-SZERZ

Projekt címe: Intelligens járműhajtás vezérlőrendszerének kutatása
Konzorciumvezető: Trigon Electronica Kft.
Konzorciumi partner: Óbudai Egyetem
Szerződött támogatás összege:83.201.280 Ft
Támogatás mértéke: 73,8%
Megvalósítás időtartama: 2020. január 1. – 2022. december 31.

Projekt rövid összefoglalója:
A projekt közvetlen célja, hogy az elektromos meghajtású közúti járművek energiahatékonyságának és irányítási rendszerének technikai szintjét növeljük korunk és a jövő járműközlekedési szempontrendszerének megfelelően. A projekt közvetett célja a magyar járműipar tudásalapú fejlődéséhez való hozzájárulás hazai K+F eredmények elérése és az alkotói képesség emelése révén. A projekt célja jármű (különösen busz) hajtásláncok átalakítását lehetővé tevő, egy mesterséges intelligencia által támogatott alternatív hajtáslánc szabályzó eszközrendszerrel kapcsolatos kutatások megvalósítása, azaz elektromos hajtási rendszerekhez kapcsolódó intelligens járműhajtás vezérlési rendszerek, mint a mesterséges intelligenciát tartalmazó hajtásvezérlés, a gyorsulás alapú intelligens áramkorlát-modulációs eljárás, és az E-hajtású járművek veszteség hőjének hasznosítására irányuló intelligens termomenedzsment kutatása. A kutatás eredményeként lehetővé válik olyan, szabályozott és megnövelt hatótávolságú elektromos buszhajtás kifejlesztése, amely prototípusa egy hagyományos busz átalakításából jönne létre, azaz a mechanikus hajtáslánc elemeit kicserélnék elektromos hajtásláncra, illetve a megtartott mechanikus elemekhez való kapcsolódásnál elektromechanikus hajtásokat építenének be.


TKFO/1648/2019-ITM-SZERZ

Projekt címe: Konvencionális-hidrosztatikus mild hibrid hajtási rendszer kifejlesztése speciális járművek részére, laboratóriumi tesztelés
Kedvezményezett: Trigon Electronica Kft.
Szerződött támogatás összege: 50.000.000 Ft
Támogatás mértéke: 62%
Megvalósítás időtartama: 2019. december 19. – 2021. május 31.

Projekt rövid összefoglalója:
A projekt lényege egy olyan konvencionális-hidraulikus hibrid technológia és példaképpeni megvalósítás kidolgozása, amely biztosítja a megállás előtti lassú sebességgel haladó jármű veszteségi kinetikus energiájának jó hatásfokú visszanyerését, és ezen energia felhasználásával az álló jármű elindítását. Technológiánkat „Stop & Go” rendszernek nevezzük. A jármű főhajtását ezúttal konvencionális hajtási rendszerből nyeri, és ehhez – kellő időben és kellő hajtástámogatási aktivitással – egy segédhajtás kapcsolódik. Ez utóbbi kizárólagosan veszteségi energiát nyer és hasznosít. A fékenergia elektromos visszanyerésének az az alapvető problémája, hogy míg magasabb járműsebességnél kellően hatékony, lassú sebességnél – az erővonalmetszés alacsony sebessége miatt – nem képes jelentős feszültséget indukálni. Eljárásunk éppen ezért olyan rekuperációs technológia alkalmazása, ahol nem függ lényegesen a rekuperáció hatékonysága a járműsebességtől. Ilyen lehet pl. a hidraulikus térfogatkiszorítási energiatranszformáció. Esetünkben a veszteségi energiát szivattyú üzemű hidraulikus forgógéppel nyerjük vissza, melyet egy hidro-akkumulátorban tárolunk. A tárolt nyomási energiát pedig ugyanazon hidraulikus forgógép motoros üzemében szabályozottan vezetjük vissza a jármű hajtási rendszerébe. A projekt része volt egy speciális, megfelelő kutatási környezetet biztosító laboratóriumi vizsgálóberendezés létrehozása is, amely segítségével a hidraulikus energiatechnológia kutatását végezzük. Projektünk kiemelkedő eredménye, hogy 60%-os hatásfokú energiatranszfert hoztunk létre a fékezési és a hajtási üzemmód között. (Elektromos esetben a vizsgált feltételek mellett ez nem lett volna több 10%-nál.


2019-1.1-1-PIACI-KFI-2019-00311

Projekt címe: Elektromos, független kerékhajtási rendszer, differenciál (nyomatékkormányzási) vezérléssel, elsősorban, de nem kizárólagosan könnyű járművek számára Kedvezményezett: Trigon Electronica Kft.
Szerződött támogatás összege: 102.400.000 Ft
Támogatás mértéke:69,4%
Megvalósítás időtartama: 2020. január 1. – 2022. március 31.

Projekt rövid összefoglalója:
Jelen projektünkben egy olyan elektromos hajtástechnológiát és annak laboratóriumban tesztelhető munkapéldányát kívánjuk létrehozni, amely fontos eleme lehet nemcsak a jelen, hanem a jövő járművének is. A hajtási rendszer lényege, hogy az egy tengelyen lévő 2 db kerék meghajtását mechanikus differenciálmű nélkül oldjuk meg úgy, hogy a kerekek meghajtása egymástól függetlenül történik, de a hajtási viszonyokat egy computer szabályozza. Így megvalósítható az ún. elektronikus differenciálhajtás. A projekt része a hajtóegység alapelveinek kutatása, az elméleti megállapítások gyakorlatban történő igazolása, a mintarendszer megtervezése, két példányban való legyártása, és a legyártott darabok laboratóriumi tesztelése.


2019-1.1.1-PIACI-KFI-2019-00303

Projekt címe: Konvencionális hajtású kishaszonjárművek számára pótlólagosan is beépíthető vonóerőösszegző hibrid hajtási rendszer kutatásfejlesztése, a mintarendszer megtervezése, laboratóriumi és valós üzemi tesztek első szakaszának megvalósítása
Konzorciumvezető: Duna Autó Zrt.
Konzorciumi partnerek: Óbudai Egyetem, Trigon Electronica Kft.
Szerződött támogatás összege: 93.433.320 Ft
Támogatás mértéke: 65,1%
Megvalósítás időtartama: 2020. január 1. – 2023. december 31.

Projekt rövid összefoglalója:
A projekt a járműközlekedés azon globális problémájára kíván alkalmazható alternatívát létrehozni, amely szerint a belsőégésű motoros, fosszilis energiát használó járműhajtás által okozott ökológiai lábnyomot csökkenteni szükséges. A megoldás legyen költséghatékony, az “E-hajtóegység” sorozatban gyártható és szakműhelyben utólag is beépíthető legyen a megcélzott járműkategória egyedeibe. Cél, hogy a közlekedési viszonyoktól függően minimum 5-10%-kal csökkenjen a fosszilis energiafelhasználás. A projekt megoldást kíván adni merev tengelyes és független felfüggesztésű járművek számára is. A kifejlesztett megoldás nem igényli a járműben meglévő hajtási rendszerének teljes eltávolítását, hanem kiegészíti azt. A projekt eredménye, hogy létrejön egy új technológia, eljárás, mintadarab és annak laboratóriumban és tesztjárműben történő vizsgálata, minősítése. A fejlesztések eredményeként olyan technológia és megvalósítás jut felszínre, mely segítségével az E-hajtás pótlólagos beépítésével és hagyományos hajtáshoz való illesztésével hibrid hajtási rendszerűvé válik a jármű. Célunk, hogy egy kedvező árfekvésű megoldást hozzunk létre, amelyet a Duna Autó saját szakműhelyében tud alkalmazni, így egyfelől a konzorcium hozzájárul az alternatív járművek számának gyarapodásához, másfelől az E-hajtásoknál alkalmazott akkumulátorméret (kapacitás) és töltés problémáját is kezeli.


GINOP_PLUSZ_2.1.1-21-2022-00014

Projekt címe: Elektromos 4x4 független hajtási és nyomatékkormányzási rendszer kutatás-fejlesztése gépjárművekhez
Kedvezményezett: Trigon Electronica Kft.
Szerződött támogatás összege: 228.415.000 Ft
Támogatás mértéke: 69,3%
Megvalósítás időtartama: 2022. március 1. – 2025. február 28.

Projekt rövid összefoglalója:
A projekt tárgya az elektromos 4x4 független hajtási és nyomatékkormányzási rendszer technológiájának és kapcsolódó elemeinek kutatás-fejlesztése. A projekt újdonságértéke az E-hajtási rendszer szolgáltatási körének bővítésében, egy új szakmai fókuszpont kijelölésében és az elérni kívánt cél innovativitásában értelmezhető. Elsőként létrehozzuk a járműtengelyeken alkalmazható E-hajtóműveket, majd ezeket egy – szintén a projekt részeként kifejlesztett és gyártott – speciális vizsgálóberendezésre építjük. Így a megfelelő vizsgálati körülményeket megteremtve lehetővé válik a tudományos értékű vizsgálatok, elemzések elvégzése. Jelentős eredményeket várunk egy olyan kutatási algoritmus megszületésétől, amely intelligens módon oldja meg a tárgyban megfogalmazott problémákat. E vonatkozásban modellkísérleteket, majd valós laboratóriumi vizsgálatokat végzünk, és a gyakorlatban igazoljuk a projekt céljának teljesülését. Az algoritmust egy folyamatábrában foglaljuk össze, és a folyamatábra egyes lépéseit megalapozott elméleti és tapasztalati megállapításokkal támasztjuk alá. Az algoritmus alapján létrehozzuk a 4x4 hajtási- és kormányzási rendszer szoftverét, melyen a laboratóriumi tesztberendezésen futtatva elvégezhetőek a minősítő vizsgálatok. Az elérni kívánt eredmény vonatkozásában pedig maga a cél jelenti a legjelentősebb újdonságértéket. Tudomásunk szerint ugyanis ma nem létezik olyan 4x4 E-hajtási rendszer, amely teljes értékű nyomatékkormányzásra képes.